Sodobnost april 2017

Kategorija: Obvestila
Datum: 04.05 2017 - 09.05 2017 0.00

Drage bralke, dragi bralci!

»Pri omalovažujoči obravnavi samozaposlenih oziroma samostojnih umetnikov je zastrašujoče to, da država (v nasprotju z evropsko tradicijo in sedanjostjo) ne čuti več dolžnosti, da bi podprla posameznika kot človeka z ustvarjalnim nabojem, a tudi lastnim osebnim življenjem, ter hkrati poskrbela za demokratično raznolikost sistema. Če imate vrhunskega umetnika, ki si ne more plačati bolnišnice, ali takega, ki z otroki ostane brez socialne varnosti, so programi lahko sijajni, a bodo namenjeni le zdravim, močnim, mladim in samskim – torej gre za darvinizem, kjer ni prostora za spoštovanje. Na tako avtokratsko, diskriminatorno logiko krčenja, da ne rečem sekanja glav, je treba zaradi pomanjkanja etične komponente opozarjati še posebej in posebno poudarjeno na področjih, ki jih pokriva ministrstvo za kulturo, saj smo ravno mi kritično in svobodnomisleče srce družbe, ki se ne sme posušiti,« je med drugim zapisala Barbara Pogačnikv uvodniku. Kdo nas je zataknil v sociali.

V tokratni številki vas poleg tega čakajo še odličen esej (Andreja Sinčič: Skozi noč juriša menih milosti), navdihujoča poezija (Ivo Svetina: Iz kitajskega zvezka, 2013, Vinko Möderndorfer: Nobenega, Tanja P. Hohler: Odmiki v odsotnost)in kratka zgodba (Simon Černelč: Onstranstvo, d. o. o.), Cvetka Bevc pa se je pogovarjala z Ivanom Dobnikom, pesnikom, prevajalcem in urednikom, soustanoviteljem revije za poezijo in poetično Poetikon. Andrej Medved objavlja esej Arhitektura duše, telesa in srca, v katerem analizira slikarska dela Suzane Brborović, Ire Marušič, Nike Zupančič in Joni Zakonjšek.

V Tujih obzorjih tokrat predstavljamo silovitega indijskega mojstra. Britanska zveza filmskih združenj in odbor Moskovskega filmskega festivala sta ga razglasila za enega največjih režiserjev druge polovice 20. stoletja. Leta 1992 je prejel oskarja za življenjsko delo in nagrado Bharat Ratna. A Satyajit Ray ni bil le režiser, pač pa tudi cenjen pisatelj. Leta 1961 je oživil otroško revijo Sandesh, ki jo je začel izdajati njegov ded Upendrakishore Ray in pri kateri je pogosto sodeloval njegov oče. Satyajit je v njej objavljal pesmi, zgodbe in eseje, izdal je tudi več knjig v bengalščini. V Sodobnosti objavljamo dve njegovi zgodbi, ob katerih se boste vprašali, kje bi lahko prebrali še kakšno.

V kritiškem bloku boste našli ocene del Miklavža Komelja (Minima impossibilia), Iztoka Osojnika (Hamlet), Jurija Hudolina (Osnove ljubezni in zla) in Suzane Tratnik (Noben glas). Spisali so jih Diana Pungeršič, Milan Vincetič, Lucija Stepančič in Matej Bogataj. Mlada Sodobnost prinaša zapisa o knjigah Sadje z naše ladje Anje Štefan (Sabina Burkeljca) ter Tina in medvedja moč Primoža Suhodolčana (Milena Mileva Blažić).

Številko poleg rubrike Sodobnost nekoč zaključujeta gledališki in filmski dnevnik, Matej Bogataj je ocenil tri gledališke predstave (Človek, ki je gledal svet, Rose Bernd in Ljudski demokratični cirkus Sakešvili), medtem ko Goran Potočnik Černe poglobljeno piše o filmu Psi brezčasja. Purgatorij smo mi.

Vabljeni k branju!

Od nove Sodobnosti vas loči le KLIK.