Ekran in živalski vrt

spektakel in udomačevanje od kolonialnih razstav do Big Brotherja

Izposodi si

Opis

Francoski filozof in zgodovinar mlajše generacije v subtilno napisani razpravi analizira resničnostne šove skozi obravnavo zgodovinskih primerov razkazovanja zasebnosti in vsakdanjega življenja neevropejskih ljudstev na velikih svetovnih razstavah na prelomu 20. stoletja in razkazovanja zasebnosti živali v zooloških vrtovih. Pri tem obelodanja nenavadno podobnost med nekdanjimi človeškimi živalskimi vrtovi in današnjimi televizijskimi šovi. Udomačenega divjaka se ne razstavlja več, razstavlja se vsakdanje življenje »pristnih ljudi«. Kot se je nekoč proizvajalo pomirljivo podobo eksotičnega človeka, tako se sedaj udomačuje naša življenja. 

»V tem spektaklu tistega, ki je na ogled, umestijo v scenografijo, ki posnema njegovo naravno okolje. Zdresirajo ga po režijskih napotkih in predstavijo tako, da ustreza pričakovanjem občinstva. Toda tako v živalskem vrtu kot na ekranu je nekaj, česar resničnostni šov ne more pokazati: to je divja kretnja neukročene živali, svobodnega domorodca ali nestalne individualnosti tistega, ki nam ga ne uspe definirati.« 

Maska

Mnenja uporabnikov

Ni mnenj

Vaše mnenje

Ocena