Usedline in sledovi

Izposodi si

Opis

V svoji prvi fotomonografiji Usedline in sledovi fotograf Bojan Golčar, razkrije svoje fotografije Maribora, mesta v katerem z nekaj prekinitvami živi od rojstva. V sodelovanju z avtorico spremnih besedil Bojano Kunst je oblikoval v zgodbo o mestu, njegovih ulicah, opuščenih tovarnah in zapuščenih zgradbah. In o ljudeh, ki s svojo kreativnostjo in trmasto vztrajnostjo ohranjajo upanje, da mesto preboli glavobol tranzicijskega procesa, ki je bil v Mariboru še posebaj robat in katerega posledice v sliki in besedi predstavlja knjiga z naslovom Usedline in sledovi, ki je hkrati tudi avtorjev poklon tem ljudem.V svoji fotomonografiji avtor objavlja črno bele, izrazito realistične fotografije, ki ppovečini prikazujejo brazde Maribora, kljub temu pa avtorju uspe ujeti estetiko posameznih elementov na fotografijah. Ali kot je o fotografijah zapisala Bojana Kunst: To so fotografije, ki jih skozi dramatične plasti sivine zaznamuje nekakšna postdogodkovna dejstvenost, skorajda nemarna otopelost od trkov in sledov različnih plasti preteklosti in sedanjosti, ki so se nabrali v seriji političnih, ideoloških in zgodovinskih dogodkov mesta.« Bojana Kunst pa se skozi komentar fotografij, dotakne tudi položaja mesta Maribor danes: »Tranzicijski napredek namreč nima veliko opraviti z napredkom v demokraciji, ampak prej z napredovanjem specifičnih vrst trošenja in razdejanja. To razdejanje briše in v ruševine spreminja tudi politično in kulturno zgodovino mesta, spomine na morebitne usedline solidarnosti, povezanosti in skupnega delovanja v smeri političnih sprememb, na specifično zgodovino delavstva v tem mestu, in dela umetniške in druge ustvarjalne iniciative nevidne ali jih vsaj v imenu dobička pušča na robu preživetja.«

Mnenja uporabnikov

Ni mnenj

Vaše mnenje

Ocena