K filozofiji fotografije

Izposodi si
Knjiga je izšla z denarno pomočjo Javne agencije za knjigo Republike Slovenije.

Opis

Fotografija je »z aparati ustvarjena in distribuirana, letaku podobna podoba«, aparat je »igrača, ki simulira mišljenje«, fotograf je »človek, ki se trudi postaviti v podobo informacije, ki v programu fotoaparata niso predvidene«, informacija je »nepričakovana kombinacija elementov« – to je nekaj definicij iz Leksikona pojmov, s katerim se konča dobrih 90 strani obsegajoča knjižica K filozofiji fotografije (Für eine Philosophie der Fotografie) Viléma Flusserja.

V nemškem izvirniku je bilo delo prvič objavljeno leta 1983, slovenski prevod pa sta pomladi 2011 izdala ZSKZ (izdajatelj revije Fotografija – osrednje slovenske strokovne periodične publikacije o fotografiji) in Društvo za oživljanje zgodbe 2 koluta.

Esej K filozofiji fotografije, ki je postal prava uspešnica (v nemščini so ga že desetkrat ponatisnili, preveden pa je v več kot dvajset jezikov), sodi med temeljna besedila s področja teorije fotografije, a obenem – kot bomo pokazali v nadaljevanju – pomeni več kot zgolj prispevek k tej teoriji. Po knjigah Camera lucida: zapiski o fotografiji (1992) Rolanda Barthesa, Rabe fotografije (1999) Johna Bergerja, O fotografiji (2001) Susan Sontag in Goreč od želje: zasnovanje fotografije (2010) Geoffreyja Batchna smo tako v slovenščini dobili še eno pomembno razpravo o fotografiji, hkrati pa ob Digitalnem videzu (Študentska založba, 2000) [1] še eno knjižno izdajo iz obsežnega opusa Viléma Flusserja – tehtnega, vendar v Sloveniji slabo poznanega filozofa, ki se je v prvi vrsti posvečal jeziku, komunikaciji, novim medijem in informacijski družbi.

Mnenja uporabnikov

Ni mnenj

Vaše mnenje

Ocena