Ičo Vidmar: Nova muzika v New Yorku, 4. predavanje

Kategorija: Prireditve za odrasle
Datum: 22.03 2018
Lokacija: Vodnikova domačija, Vodnikova domačija 65, Ljubljana

 

Četrtek, 22. marec 2018, ob 19. uri, Vodnikova domačija

 

NEODVISNE GLASBENE FORMACIJE IN DRUŽBENI BOJI V NEOLIBERALNEM MESTU

4. predavanje v okviru serije Iča Vidmarja: Nova muzika v New Yorku - Znamenje česa je bilo leta 2007 zapiranje glasbenega kluba Tonic na Lower East Sidu?

 

Privatni klub Tonic (1988–2007) v Lower East Sidu je bil za sceno, skupnost glasbenikov, novinarje in poslušalce posebno vozlišče nove muzike downtowna. Kraj koncertne produkcije se je predstavljal kot prostor za »avantgardno, kreativno in eksperimentalno glasbo«. Ob njegovem zaprtju so glasbeniki organizirali politični protest, oblikovali koalicijo z nekaj organizacijami in prireditelji nove muzike. Šli so v boj z mestnimi oblastmi za javno podprt prireditveni prostor. Koalicija je razpadla zaradi notranjih nesoglasij, protest je bil izražen kot partikularna zahteva umetnikov po pravici do mesta.

Predavanje je del niza sedmih predavanj ob izidu knjige Iča Vidmarja Nova muzika v New Yorku: Neodvisni glasbeniki in pravica do mesta (Studia humanitatis, 2017), ki je sociološka obravnava glasbenega življenja v New Yorku.

Raziskuje odnose med produkcijo žive nove muzike na presečišču različnih glasbenih oblik in urbanimi procesi v kapitalističnem velemestu. Zgodovina preobrazb mesta in formiranja središč kulturne inovacije pokaže, da je bila neodvisna glasba izid družbenih bojev, kolektivnega organiziranja, odporov in prilagajanj. Avtor na podlagi terenske raziskave in intervjujev z glasbeniki oriše koncertni svet New Yorka in odzive glasbenih akterjev na zaostrene ekonomske razmere, propad in selitve glasbenih prizorišč iz mestnega jedra, ki jih poveže s procesi gentrifikacije.

Serijo predavanj podpira Veleposlaništvo ZDA v Ljubljani.

--------------------------

 

Ičo Vidmar (r. 1961) je sociolog kulture. Dela kot neodvisni publicist, prevajalec in kritik. Besedila o problemih sodobne kulture in glasbi objavlja v različnih tiskanih in elektronskih medijih in v akademskih publikacijah. Občasno poučuje sociologijo kulture in popularne godbe. Med drugim je prevedel delo Dereka Baileyja Improvizacija, zbornik Leeja Marshalla in Simona Fritha Glasba in avtorska pravica in antropološko klasiko Sidneyja Mintza Sladkost in moč. Od konca osemdesetih let na Radiu Študent v oddaji Idealna godba suka jazz, blues, improvizirano glasbo in afriške godbe. Je član mednarodnega združenja proučevalcev popularne glasbe IASPM. Leta 2010 je bil med ustanovitelji spletne glasbene revije Nova muska. V doktorski disertaciji iz leta 2015 je raziskoval neodvisno novo muziko in družbene boje glasbenih formacij v neoliberalnem New Yorku. Leta 2017 je pri založbi Studia humanitatis objavil monografijo Nova muzika v New Yorku. Neodvisni glasbeniki in pravica do mesta. Živi in dela v Ljubljani.